pondělí 22. srpna 2016

1.ročník BoboKapu očima Boba :)


    BoboKap je neoficiálním nástupcem již legendárního Piškotkapu, který loni skončil jubilejním 20. ročníkem. Centrum závodu zůstalo na Svobodovic chatě v Bělči nad Orlicí, ale změnil se pořádací model. Oslovil jsem Míru, Hopa a Vorla, zda by každý neuspořádal jednu etapu. Poslední čtvrtou jsem si vzal pod patronát já. Teda nakonec jsem si vzal první etapu a to nočák, Hopa jsem pověřil stavbou delší klasiky, Míru koridorovým pivním a Vorla krátkou tratí. Tolik na úvod a rovnou jdeme na jednotlivé etapy. 
     1.Etapa - bodovaný noční scorelauf na ortofoto mapě, délka cca 4,3km, stavitel Bobík
Nápověda k mapě nočáku
Po příjezdu účastníků a pod rouškou tmy se mohlo začít startovat. Každý dostal navíc k ortofotu fotky jednotlivých kontrol, jako nápovědu, nevím však, zda to někomu nakonec pomohlo :) Závod trošku ovlivnilo ukradení 2 kontrol, které byly umístěné kousek od chat. A to jsem je roznášel pár hodin před startem závodu a v místě kontrol jsem nepotkal živou duši. Dále jsem opomněl do mapy zanést start a cíl, tak to také mohlo někoho zmást :) V etapě vyhrál Hop, druhý byl Piškot a 3. Lenka Mechlová, všichni 3 se všemi nalezenými kontrolami (teda bez těch ukradených) 
     
     
2.Etapa - delší klasika, délka cca 20km, stavitel Hop 
     Ráno po probuzení nás čekala náročná Hopova Klasika. Na startu jsme dostali soubor 6 ti map a na všech jsme měli alespoň jednu kontrolu.
Na první nejaktuálnější mapě "Bělečský mlýn (2015)" jsme se moc neohřáli 











a už se pospíchalo na mapu "Bělečský mlýn (1989)" 

Poté následovala nejstarší mapa ze sbírky a to "Homole (1987)" kde jsem pohřbil všechny své mizivé naděje na nějaký slušný výsledek.










Z Homole se šlo na mapu "Kindlovka (1993)" 








a po delším přeběhu mimo mapu jsme doběhli na cíp mapy "Koliba" odkud jsme hned pokračovali na poslední mapu ze sbírky  










"Střelnice (2007)" odkud už se "pádilo" bez mapy do cíle. Nejrychlejší byl opět Piškot, který zdolal trať za 2hod a 1min, dále skončili Lyžník a Lenka Mechlová. Já se protrápil až na 7. místě za 2hod a 47min :) Po doběhu tam na nás už čekala Hopem objednaná Pizza a pivko :) 
     






3.Etapa - pivní labyrint, jako jediná na SI, stavitel Míra 
    


 Pivní a ještě ve spojení s labyrintem, tak to je určitě moje nejoblíbenější disciplína :) Vypadl jsem hned v první rozběhu a tak jsem se mohl soustředit na kontrolní exáče a koučinku Lenky Mechlové :) A koučink se povedl natolik, že Lenka Mechlová nakonec pivní vyhrála! Hned za ní skončil Lyžník a Jiřík.  




   




 Po pivním jsme se jeli koupat do rybníka do Bělče, abychom trošku zregenerovali po pivním a dopolední klasice. Po koupačce s leknínem, teda sorry se stulíkem žlutým :), jsme se na kole přesunuli z5 do centra, kde se pokračovalo oslavou 80 narozenin :) 
     
     

       4.Etapa - krátká trať - výstřižky, stavitel Vorel 

     Start této etapy byl trošku později, protože stavitel to ráno roznášel asi 2hod na kole, tak jsme se této krátké trati začali trošku obávat a myslím, že oprávněně :) Po rozhození map (start byl tradičně hromadný u E4) jsme koukali na ty čtverce map a moc netušili co s tím :) Jediný Piškot ihned vyrazil kamsi do lesa a Shaby za ním. Ostatní postávali na startu a začali luštit, kam vlastně běžet. Čtverce byly různě rozházené po papíře a některé na sebe nenavazovaly. Byly tam také různě vypuštěné barvy, nebo objekty. Po Piškotovi a Shabym nikdo dlouho nevyrazil, třeba my s Léňou vyrazili až 20min po startovním výstřelu :) Nakonec se vše podařilo najít, ale krátká trať byla v našem podání 9km, u Piškota dokonce 11 :) 
A jak to dopadlo celkově? Třetí skončil asi největší znalec terénu Piškot, kterému se však nepovedly pivní, za které získal jen 2 body. Stříbro si vyběhal překvapivě Lyžník, kterému se nejvíce povedla klása a pivní. A tramdadadá celkovou vítězkou se stala Lenka Mechlová, která zde sice byla poprvé, ale vyhrála pivní a tam se vždy získává mega nejvíc bodů :) 

     Závěrem bych chtěl všem, co se zúčastnili tohoto experimentu :) poděkovat za účast a stejní pořadatelé se na Vás budou těšit i za rok, kdybychom se měli sejít předběžně 11. - 13. 8. 2017 Tak si už teď rezervujte tento termín!!! HOWG
Odkaz na výsledky a na článek z Piškotova pera.

4 komentáře:

  1. Není možná, novej článek!!! Jeden článek za rok? ;-)
    Taky by mě zajímalo, jak vypadal ten koučink při pivním...

    OdpovědětVymazat
  2. To Kuba: Žes nepřijel, to bys viděl koučink jako řemen:) Jinak pěkný článek a už máme i termín na další rok. Super!

    OdpovědětVymazat