neděle 5. února 2012

Oslavička, Kořenov, Šnyclovna, Béďov

     Poslední lednový víkend začal třínásobnou páteční oslavičkou U Knihomola v Bedně, sobotním brzkým odjezdem do hor a tam lýžovačka až do neděle. Tak pěkně popořádku :) V pátek po tréninku jsme se pomalu sešli nakonec v hojném počtu, abychom oslavili Havliho, Shabyho a utajované narozeniny Lukáše zvaného Luďka :) .  Havli zvolil Bednu a nebyla to špatná volba, zase po roce jsme zavzpomínali na ztrátu závodníkovy peněženky :) . Dále jsme tam nabídli členství v Závodnickém družstvu jednomu nejmenovanému běžci, tak uvidíme, zda naší skvělou nabídku přijme.
Azuro a krásně urolbováno

     Tímto bych pokročil k dalšímu bodu víkendu a to k expedici basket YKREZIJ 2012, která začala už v pátek odjezdem první části výpravy do Kořenova. Druhá, zpoloviny pařící se vydala do Jizerek až v sobotu brzo ráno po pátečních akcích. Sobotní výlet jsme začali v Polubném u kostela, kde jsme nechali zadarmo dva naše vozy. Následovala cesta k Václavíkově studánce, kolem Smědavy na Knejpu, Čihadla, z5 na něco dobrého na Smědavu, na Předěl, Jizerku, kde jsme opět navštívili restaurační zařízení  a to příjemnou chatu nazývající se Pešákovna. Poté již podél silnice z5 ke kostelu. A to vše po pěkně urolbovaných cestách a za pěkného počasí. Mých 40km v žádném případě nemá na Kanárových skoro 70km! Ubytováni jsme byli na chatě Říp přímo v Kořenově. Součástí chaty byla dole umístěná restaurace Šnyclovna, která se jak již název napovídá, specializovala se na různé druhy řízků. Návštěvník si mohl vybrat např. jako já řízek camembert, který byl se zapečenými plátky hermelínu s brusinkovou omáčkou navrchu. Mohl si také zvolit, zda chce vepřový nebo kuřecí a dále gramáž 100g, 150g a 200g. Kdo nemusí smažené, mohl si dát takzvané nahaté řízky :) . Já jelikož jsem měl vcelku pěknou rýmičku, s troškou kašílku, jsem se večer léčil grogem, kdy po třetím jsem najednou ztratil hlas a vyluzoval jsem pouze jakési mutující skřeky, nebo jsem musel pouze šeptat.
Šnyclhaus
     V neděli to nebylo o moc lepší, ale počasí mě prostě nenechalo jen tak zahálet :) . Už od rána totiž svítilo slunko a bylo krásně azuro. Když se k tomu ještě připočetla teplota těsně pod nulou, tak to byly prostě ideální podmínky na lýžovačku. Věděl to také celý Jablonec a Liberec, který vyrazil lyžovat a tak po neúspěšném zaparkování v Habarticích, jsme museli zajet až do Béďova, kde jsme se chytli až na nějakém parkovišti pod vlekem, které bylo vzdáleno asi 2km od upravované stopy. Do upravené stopy jsme naskočili na Maliníku, pokračovali směrem na Hřebínek, já si to po potkání Novotných prodloužil o pěkný kopec dolů a zase výšlap nahoru po v mapě neznačené cestě.  Na Hřebínku  jsem potkal asi 8 mladších policajtů a po shledání se zbytkem expedice jsem pokračoval pod Holubníkem na Kristiánov a okolo přehrady Josefův Důl z5 do Bedřichova, tentokráte na stadion, kde jsme zakončili letošní expedici basket YKREZIJ 2012, která tentokráte proběhla za krásného slunečného počasí se spoustou urolbovaného sněhu. Bohužel jsme všichni zapomněli na foťák, tak je pár fotek z mobilu od Burdy a Filipa.

Žádné komentáře:

Okomentovat