čtvrtek 22. září 2011

Světáci – hra, která stojí za zhlédnutí

Dne 16.9. 11 jsem s kamarádem Vaškem navštívil divadelníhru Světáci v provedení Klicperova divadla, nutno podotknout, že jsem v divadlo nebyl již hezky dlouhou dobu, a tak jsem vybral spíše něco veselého a lehkého. Můj výběr padl na Světáky hlavně proto, že jsem je měl od několika přátel doporučené a již námět této hry, film Světáci, považuji za velmi zdařilou filmovou komedii.

Ale abych nepředbíhal, představení začínalo v 10:00, což mělo své, především cenové, výhody ale i své nevýhody. Jako první nevýhodu bych zmínil, že jsme tam byli s jednou nebo více školami, které poněkud hlučeli Jako další negativum bych uvedl chrápající důchodce v naší řadě (do divadla nechodíme spát, natož chrápat, ale kulturně se vyžít, krom toho je to neslušné vůči hercům). Ve vlastní hře se prolínali pasáže z filmových Světáků proložené písničkami interpretované Golden Kids včetně Golden Kids(pochopitelně v obsazení). Hra měla délku 2:30 hod a obsahovala jednu přestávku. Její děj je de facto totožný s filmem Světáci. V druhé část se poněkud opakovala písnička Micro magic cirkus a stávala se lehce ohranou. Dlé mého názoru nejlepší pasáž celé hry byla scéna u stolu, kde jsou zedníci s lehkými děvami v restauraci a hrají si na intelektuály. Zábavné také při této scéně bylo, že představitelka Marty Kubišové, Marta Zaoralová se dusila smíchy v zadní části jeviště.

Vcelku bych inscenaci označil za povedenou a každému ji doporučil k návštěvě jako uvolňující a veselé divadelní představení. 

3 komentáře:

  1. zrovna o tom chrápání bys ty mohl pomlčet :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mno, je sice pravda, že lehoučce pochrupuju:-), ale spát v divadle... POZNÁMKA POD ČAROU: Já sice občas usnu v kině, ale to je něco jiného:-))))))

    OdpovědětVymazat
  3. A to je nesmírně zajímavé. K.

    OdpovědětVymazat