čtvrtek 22. září 2011

Potápění v Chorvatsku 2011

Letos jsem myslel, že ani do Chorvatska nedorazím, jelikož mi chyběla poslední zkouška, nicméně po počátečních neúspěších jsem přeci jenom složil a mohl si dovolit udělat výlet do Chorvatska. Již úterní odjezd z Olomouce byl provázen lehkým asi desetihodinovým zpožděním. Po vcelku úspěšné cestě s několika drobnými záseky jsme byli konečně na místě kolem poledne.

Na místě (ostrov Veruda) jsme byli, jak jinak než bujaře přivítání Milanem, vedoucím zájezdu. Po uvítacím pivu značky Favorit jsem začal stavět stan a hledat výstroj, jež byla rozmístěna poněkud chaoticky na hromadě s potápěčským vybavením. Již odpoledne jsem šel poprvé do vody a večer podruhé. První večerní ponor byl vcelku slušný až na omezenou viditelnost a občasné proudy. První večer byl ve znamení „dám si sedm rumů a jednu zelenou“, nutno podotknout že to nebylo vše. Ráno jsem se poněkud zpozdil, tudíž mi ujela loď, kterou jsme jeli na výlet. Nutno podotknout, že jsem nebyl sám, kdo loď nestihl. A vyplatilo se, jelikož bych na slunci a s opičkou na rameni výlet nejspíš ve zdraví nepřečkal. Odpoledne přijeli výletníci, včetně mé buddy potápěčky Báry, která dostala žihadlo od vosy ruka jí otekla natolik, že by mohla vystupovat v cirkuse jako žena obří rukou, nicméně to jí nezabránilo jít se mnou na noční ponor, který byl vcelku obvyklý. Další dny plynuly v obdobném charakteru, jenom bych chtěl zmínit poslední večer, kdy na ostrově jako každoročně byl volejbalový turnaj spojený s popíjením lihovin, který se opět nezapomenutelně vryl do mé paměti a jater.
Ráno následoval poslední ponor a odjezd domů. Autorem všech fotografií je ET.

2 komentáře:

  1. No teda. Konečně. Gratuluju. Jinak koukám, že místa potápění ve vodě aplikujete spíše utápění v lihu. :D Jen by mě zajímalo, co se skrývá pod frází "obvyklý noční ponor"? Dobře ty. Jen tak, ať to tu zas "kvete" články.

    OdpovědětVymazat
  2. Fráze obvyklý noční ponor skrývá, všechny očekávané věci, které může takový noční ponor přinést, především zanoření, zase vynoření, funkčnost světel po celou dobu ponoru a ještě jiné věci.

    OdpovědětVymazat