pondělí 21. března 2011

Akce Polom aneb titul Polomský kanec

Ve dnech 25.2 – 27.2 2011 se konala skoro již tradiční akce Polom. Letos jsem akci rozšířil o první (a doufám, že ne poslední) ročník dvouetapového závodu Polomský kanec. Účast byla velmi hojná, účastnilo se celkem 12 osob a to konkrétně já, Boban, Starouš, Míra, Havli, Zdeněk, Lenka, Lukáš, Piškot, Mica, Janča a Verča. První ročník Polomského kance měl též obstojný počet, 10 účastníků. Počasí nám celkem přálo, celý víkend bylo slunečno a obloha takřka bez mráčku.
Já v taneční kreaci

První auto ve složení Vorel, Mica, Havli, Lenka a Zdeněk dorazilo na místo chvíli po jedenácté. Hned po příjezdu jsem začal topit, aby bylo v chalupě večer aspoň trochu přijatelně. Na rozdíl od minulých let, kdy se Akce Polom odehrávala v chalupě u dědy, kde se teplota po dvou dnech topení pohybovala kolem 10°C, bylo zde teplo poměrně hned. Další přijetivší byli Verča s Lukášem, po nich Piškot s Jančou a nakonec Boban s Mírou a Staroušem. Chvíli po obědě jsem vytáhl taneční kobereček, který celé osazenstvo velmi zaujal, a skoro všichni včetně starých zelošlapapačů jako Havli a Bob, tančili jako Patrick Swayze v Hříšném tanci. Ještě stojí za zmínku, že několik trénujících jedinců (Mica a spol.) vyrazili v pátek, v době, kdy jsem roznášel kontroly, trénovat. Ihned po příjezdu posledních účastníků jsem zavelel k přípravám startu na první etapu Polomského kance. Etapa byla noční a běželo se na ortofotu(mapa je na Micově blogu). Etapu vyhrál Starda a hned za ním byli Shaby a Mica. Závod proběhl bez problémů, až na údajné stížnosti místních, které byli pouze vůči Havlimu, takže se zlehka vkrádá otázka, zdali je Havlíček něčím náhodou nevyprovokoval, třeba nevhodně mířenou poznámkou. Další večerní zábava probíhala v plném proudu a její průběh je velmi efektně zdokumentován na fotkách od Lenky a Závodníka, které není třeba dále komentovat.
Boban se svatozáří

Ráno jsme se pomalu vykopali z postele, já zatopil a roznesl zbytek kontrol pro druhou etapu . Start byl kolem desáté hodiny a běželo se podle ortofota a fotografií terénu. Na startu vše proběhlo hladce, až na vcelku obvyklé nejapné dotazy Havliho, pro kterého byl méně pochopitelný fakt, že na fotkách je různý, blíže nespecifikovaný, počet kontrol. Startovalo se handicapově a první doběhl opět Starda a za ním v těsném závěsu Piškot a Shaby. Oficiální výsledky jsou zde. Po závodě nás bohužel museli opustit Piškot s Jančou, jelikož měli další pařbu v Brně, holt někdo paří stále. My ostatní zůstávající jsme jeli auty do Bystřice NP, kde jsme si v restauraci Rozhledna dali výborný oběd. Zajímavá je rozhodně sklepní lokalizace výše zmiňované restaurace. Dále jsme navštívili Hrad Zubštejn a potom šli po turistické značce na Pyšolec, kde jsme se já a Závodník odpojili a šli zpět pro auta, zatímco ostatní pokračovali do obce Vír, kde jsme je nabírali. Odpoledne jsem pro změnu zase topil, rád bych poděkoval Micovi, který mi odpoledne posbíral kontroly. Další odpolední kratochvílí byla příprava večeře, což byla pečená krkovice a prý se mi podle názorů strávníků povedla. Večer se zpívalo spolu s kytarou a kytaristou Stardou, někdo i tančil a hlavně jsme krásně dopili sud, což byl jeden z hlavních cílů víkendu. Potom se hrál Macháček. Já si konec večírku opět nepamatuji, jelikož jsem i druhý večer, pro mě neočekávaně, usnul. Ráno jsme se nasnídali a z Nyklovic vyrazili směr rozhledna Horní les a poté zpět pěšky do Polome. Závodník s Havlim spěchali, takže nešli zpět do Polome, ale vraceli se k autu do Nyklovic. Na nás čekal v chalupě Starouš, překvapivě bez Ládi, který se sice zastavil, ale panáka nechtěl. Po příchodu následovalo uklízení a poté čekání, až domyje myčka nádobí. Cesta domů proběhla hladce a bez komplikací.

Hlavní cíl víkendu – vypití sudu jsme splnili bezezbytku, dále úspěšné odběhnutí Polomského kance také klaplo, hlavně díky účastníkům. Kulturně jsme také nezaostávali, i když se neúčastnila hlavní kulturní referentka. Titul Polomského kance získal Starda, ještě jednou gratuluji. Rád bych poděkoval všem, kteří přijeli a nedali mi košem. Doufám, že se tato akce, stejně jako předchozí, zařadila do série povedených Polomí. Další Polom bych viděl, pokud se dohodneme, někdy na prázdniny.

2 komentáře:

  1. Konečně článek, ještě jednou díky za Polom. ;-) Sraní se do mně už beru jako sport, bez kterého nemůžeš žít. :D Už se vážně nemůžu dočkat Maďarska. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nojo Havli, vždyť vy jste se kočkovali vždycky...oprava, Vorel si z tebe utahoval odjakživa!:-) Hezký článek a kulturní referentka doufá, že na další akci nebude chybět!Oléé!

    OdpovědětVymazat