sobota 19. února 2011

Běžkování v Jizerkách




Jak již bývá v únoru tradicí, letos opět jsem se zúčastnil akce v Polubném. Letos nově k 12 místům přibyl propojený apartmán o 5ti ložích, který obývala Toužilovic školka :D O pobyt byl vcelku zájem, ale naštěstí jsem se přihlásil včas.Vyrazili jsme v sobotu před polednem, asi o dvě hoďky před ostatními, protože jsem potřeboval jet přes Liberec, kde jsem nechal u Nyče svojí zlomenou salamonku, jsem zvědav, jak se mu to podaří spravit.


   Došlo i na kratší výlet, protože v sobotu bylo fakt nádherné čásko. V neděli už tak pěkně nebylo, ale vzhledem ke krásně umrzlé trati, na které to nádherně fičelo, došlo k objetí Holubníku zprava a tím i k mé největší, 43 km dlouhé porci, které jsem zdolal společně s Piškotem. To takový Míca byl jiný kabrňák, který dokázal v neděli objet obdivuhodných 70km! V pondělí dopadlo asi 5čísel nového sněhu a bylo to znát. Bohužel to ráno neprojeli a tak jsme se hned zkraje trápili. Piškot to u Václavíkovy studánky otočil pro klasičky, já jsem však neměl na výběr. Po chvíli jsem potkal trápícího se Karla s Lukinem na lyžokočáře :) Naštěstí po asi 2 km se to najednou rozjelo, skoro jako předchozí den. Po odlovení keše kousek od zimního kiosku na promenádní cestě u Smědavy, jsem si obkroužil Předěl a poté zakempoval na Smědavě. Úterý bylo ve znamení odpoledního výletu k našim sousedům do Polska, a jelikož jsem měl ráno čas, vyrazil jsem s Edou odlovit nějakou kešku v Kořenově. Nejbližší keš Kamenný hřib, se nám bohužel nepodařilo nalézt, ale s polubenskou zubačkou už jsme byli úspěšní.

polský vláček v Kořenově, směr Jakuszyce

V 13:59 nám s Kořenova společně s Karlem a Lenkou odjížděl vláček do Jakuszyc. Byl to snad jediný přímý vlak, jinak se musí přestupovat v Harachově. Vlak se skládal ze dvou polských nových pěkných vozů a byl zpoloviny zaplněn, především poláky. Za 20 minut jízdy jsme zaplatili Viamontu pouhých 13 korun. Horší by bylo, kdybychom jeli opačně, to bychom museli platit polákům ve zlotých. Vláček nás vyhodil přímo u tratí, na kraji stadiónu v Jakuszycích. Do krásně upravené stopy jsme to měli asi z vlaku asi 20m. Do Orle jsme vyrazili kousek oklikou, ale stejně to bylo pouhých 9km V Orle jsme si s Lenkou dali každý dvě grzane piwa a okolo čtvrté vyrazili zpět přes Jizerku do Polubného. Středa byla pro mě dnem odjezdu, tak už jsem s Piškotem pouze dojel na Kneipu a zpět. 
naše útulna :)

západ slunce nad Jizerkou

2 komentáře:

  1. Pěkné a hlavně docela rychlé :-) Začínáte se zlepšovat, doufám, že tenhle rok zaznamená ještě pár článků v brzké době po dané akci :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Míca drží vysoký standart, Terka zatím drží novoroční předsevzetí, zZávodníci chytají druhý dech, jenom jeden blog skomírá. :D

    OdpovědětVymazat