pátek 9. dubna 2010

Velikonoční soustředění

Ve dnech 2. – 5. 4. 2010 se zZávodnické družstvo v plném počtu zúčastnilo Velikonočního soustředění v Hrádku nad Nisou. Soustředění bylo opět zdařilé, až na mírně „zablešené“ ubytování a ne úplně chutný gothajský salám k snídani. Počasí v těchto dnech bych označil jako totální meteorologický omyl, jelikož z předpovídaného deště spadlo všehovšudy pár kapek. Ještě bych rád poděkoval všem, kteří stavěli tratě, jelikož bez nich by soustředění bylo zdaleka neúplné. V průběhu prvního dne soustředění byla založena na facebooku stránka (Anti)fanclub Havliho.

Vyjížděli jsme z Hradce v pátek v 7:30 jako vždy od lodi, za cesty se nestalo nic ,,zapsáníhodného“. Po cestě jsme absolvovali trénink na mapě Skaláček kousek od Hrubé Skály. Zdejší trénink byl hezký a až na zpracování výsledků, které bylo mírně časově náročnější, se mi líbil. Po příjezdu do penzionu Kristýna, jsme se ubytovali, najedli a chopili se přípravy na odpolední tréninkovou fázi. Ve tři byl odjezd na vrstevnicovku, ale já jsem vyrazil s Havlim na směrem na Luž, ovšem již cca 10 km od penzionu začal Havli hekat, jak ho bolí záda, svaly a nohy. Z Oybinu jsem již jel sám, ale ani na vrchol Luže jsem nedojel, poněvadž cca v půlce stoupání začala být cesta zasypaná sněhem. Když jsem sebou již dvakrát praštil o zem, otočil jsem se zpět, z důvodu vrozeného odporu mého kola k jarnímu sněhu. Cestou zpět jsem jel již přes Čechy. Na večeři, která byla od 19:00, jsem dorazil s půlhodinovým zpožděním a mírně zbrocen bahnem. Celou trasu si můžete prohlédnout zde.

Po příjezdu jsem snědl dvě večeře a začali jsme připravovat vyčítání na sobotní krátkou trať, kterou byla stavěna Jedlou. Po dokončení sledů kontrol jsme si se Závodníkem dali několik Svijanských Mázů a šli na kutě.

Snídaně se konala v osm ráno a byl k ní vskutku výborný výše již zmiňovaný gothajský salám. Hned po snídani jsme se autobusem odebrali na start krátké trati. Trénink jsem absolvoval v kooperaci s Fandou a Havlim, kteří mě dostihli již na druhé kontrole, kde jsem se ztratil ve svahu. Po doběhnutí do cíle jsme všem vyčetli čipy a odebrali se spolu s Heppym a Marťou na kešky.

První keš jsme chvíli pohledali, ale nakonec jsme jí úspěšně odlovili. Druhá keška nám dala zabrat, jelikož si Hop opsal špatné souřadnice. Rozdíl byl sice jen jeden stupeň, ale poloha se lišila o 1 km. Nejlepší však bylo to, že místo imaginární kešky velmi odpovídalo nápovědě, tudíž jsme na inkriminovaném místě strávili asi hodinu, než se Heppy mrknul na geocaching.com a zjistil pravdu. V okamžiku oznámení zprávy jsme všichni ztuhli a po odeznění leknutí se vypravili směrem na skutečnou lokalizaci kešky. Po nalezení již výlet probíhal bez větších problémů, ušli jsme asi 13 km a celu trasu si můžete prohlédnout zde.

Do penzionu jsme dorazili kolem šesté a po večeři jsme se začali vytvářet oorgové soubory pro nadcházející štafety a trénink na volby postupů. Na volbách postupů jsem nebyl, ale prý se povedli. Já se však účastnil dopoledního tréninku, která pro bikery stavěl Ury, jeho délka byl cca 13 km a musím říci, že se povedl. Jediná potíž byla v tom, že mě asi o minutu dal Havli, za což jsem se hluboce styděl. Odpoledne byli oddílové štafety, naše štafeta byla ve složení Heppy, Hans, Já a Martina Thýnová a umístili jsme se na krásném sedmém místě. Závodníkovo družstvo ve složení Boban, Shaby, Eliška a Kuba Hájek zvolilo metodu, při které každý člen štafety krom Kuby H. šel dva úseky za sebou. Možná díky jejich progresivní metodě se umístili, bohužel ještě lépe než naše štafeta, na 4. místě.

V pondělí jsme nestihli vstát, tudíž nám všichni utekli při hledání holek. Naštěstí je vedl Havli podle GPS souřadnic, které ovšem do přístroje zadal ve špatném formátu, tudíž šli zcela na opačnou stranu. zZávodnické družstvo však získalo správné souřadnice a po přepočtu, jsme šli hledat dopis, který před námi už našel Hop. Společně jsme se vraceli zpět, a v kempu se k nám připojili ztracení koledníci a vysloužili jsme si sladkou koledu.

Po snídani se jelo na trénink, jenom bikerské družstvo, v sestavě Tuki, Já a Lukáš J., se vydalo do Zittau k umělému jezeru Olbersdorfer See. Jezero jsme objeli a vraceli se zpět. Celou cestu jsem vedl já a až na drobné kličky, jsem se neztratil, což považuji za svůj osobní soukromý úspěch.

V popoledních hodinách jsme odjížděli směr Hradec Králové s úsměvem a písní na rtech. V buse část cesty probíhala debata o pořádání VčP a skoro celou cestu jsme dělali se Závodníkem výsledky štafet.

Jako největší pozitivum soustředění bych rozhodně vyzdvihl krásné mapové terény a kvalitní společnost. Jako další pozitivum bych zmínil pivo Svijany, které v penzionu točili. Jediné, co mi skutečně hnulo žlučí byla první večeře, která se hlavně skládala z totálně hnusné a neslané rýže.

7 komentářů:

  1. Zdravím,
    mrzí mě, že výše zmíněné zápory jste neřekli nám na místě. Nevěřím tomu, že jste k snídani měli pouze gothajský salám!!! Nikdy jsme nic takového nepodávali a pokud ano, tak jste rozhodně měli i jiné salámy a možnost jiného výběru! Co se týče "zablešeného ubytování", tak věřte, že blechy u nás v penzionu nejsou!
    S pozdravem,
    Penzion Kristýna

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, výraz zablešené ubytování byl uveden v úvozovkách, tudíž jsem ho myslel s nadsázkou. Pokud jde o gothaj, tak si za tím stojím, gothaj skutečně nestál za moc a pokud tam byl na výběr jiný salám, rozhodně nebyl výrazně lepších kvalit, než zmiňovaný gothaj. Dále chci zdůraznit, že toto je pouze můj názor, nikoli názor oddílu.
    S pozdravem Vorel

    OdpovědětVymazat
  3. Gothaj byl a ten tác s ním se tam objevoval každou snídani. Další salámy sice byly, ale doplňovaly se pouze sporadicky. Jako společné jídlo tam, mě docela zklamalo. Na ubytku bylo skvělé, že tam byla wifina a líbily se mě také ty postele zabudované do skříní :) To bylo asi způsobené nedostatkem lůžek..

    OdpovědětVymazat
  4. děkuji za kritiku, bohužel si moc Vaši skupinu nevybavuji. Můžete mi prosím říci zda jsem byl v uvedenou dobu přítomen? Gothaj jako takový jsme nikdy na snídaně nedávali, pouze jako doplněk s cibulí a octem a tedy mě to překvapuje.Co se týče ubytování, tak bohužel pokoje byly na úrovni spíše ubytovny, ale čisté. Nyní se na pokojích postupně pracuje tak, aby přestože nemají vlastní sociální zázemí odpovídaly normám "penzionu". Jak jsem již uvedl, mrzí mě, že co se týče nespokojenosti "společného" stravování(což mě samozřejmě mrzí) se dozvídám až z Vašeho blogu a nebylo to řečeno na místě, kde mohla být ihned provedena náprava.
    S pozdravem,
    Lumír

    OdpovědětVymazat
  5. Opravdu nevím, zda jste byl přítomen, zkusím se poptat velitelky našeho zájezdu :) A jak jste prosím zavítal až sem na náš blog? Vyhodil Vám to vyhledávač? Jinak opakuji, že to byl názor nás dvou, ostatní to třeba viděli jinak.

    OdpovědětVymazat
  6. Negativní názor "dvou osob" je pro mne samozřejmě špatná vizitka což mě samozřejmě mrzí. Pokusím se zjistit kdo z personálu byl v tuto dobu přítomen a zda u nás ještě pracuje. Pokud ano, tak si to samozřejmě vyřídím. Co se týče vašeho blogu, tak ano - vyhledávač.

    OdpovědětVymazat
  7. Penzion byl v pohodě, ve skříni jsem nespal, takže taky OK, Gothaj jsem se neodvážil, ostatní bylo vcelku v dobré, co si tak vzpomínám:) Nabídka pitiva na večer byla slušná, takže co víc si přát:) za ty peníze jsme nemohli čekat pětihvězdičkový hotel, ne:)

    OdpovědětVymazat